Zacznijmy od tego czym jest plugin.
Ta tajemnicza nazwa to po prostu wtyczka, która urozmaica stronę o kolejne funkcjonalności. Istotnym jest, aby nie było ich tam za wiele. Niewłaściwie dobrane mogą też powodować błędy na stronie, które potem frustrują uzytkowników.
Każda strona może mieć inne wtyczki, w zależności od tego, których potrzebuje użytkownik i które pomogą mu zarządzać treścią na stronie.
Poniżej subiektywna lista moich 5 ulubionych wtyczek. Od nich proponuję zacząć.
Google Analytics by MonsterInsights – to prawdziwy skarb dla wszystkich, którzy chcą śledzić i analizować ruch na swojej stronie. Dzięki niej z łatwością zintegrujesz swoją stronę z Google Analytics, uzyskując dostęp do cennych danych o odwiedzających i ich zachowaniu na stronie.
MailerLite (lub inna, w zależności od dostawcy Twojego Newsettera)– W świecie marketingu cyfrowego, komunikacja z czytelnikami jest kluczem. MailerLite to potężne narzędzie do marketingu emailowego, które pozwala na tworzenie atrakcyjnych newsletterów, automatyzację wysyłki, a także śledzenie wyników twoich kampanii emailowych.
WooCommerce – Jeśli myślisz o dodaniu sklepu do swojego bloga, to oczywiście wtyczka WooCommerce jest niezbędnym narzędziem. To wiodąca wtyczka eCommerce dla WordPressa, umożliwiająca łatwą sprzedaż produktów i usług bezpośrednio z twojej strony.
Tutaj chcę zazanczyć, że Woocomerce jest potężnycm narzędziem. Do niego są rownież inne wtyczki, które pomogą zautomatyzować sklep. Na przykład wtyczki do fakturowania, wysyłki, transportu, płatności itd. Mozna by je mnożyć, ale to czy je zainstalujesz zależy już od Twojej oferty w sklepie i prowadzonej polityki sklepu.
Yoast SEO – pozycjonowanie strony to klucz do sukcesu każdego bloga. Yoast SEO to wszechstronna wtyczka, która pomoże ci zoptymalizować treść pod kątem wyszukiwarek, poprawić czytelność i zwiększyć szanse na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
Akismet Anti-Spam – skutecznie filtruje niechciane komentarze i wiadomości, chroni przed spamem. Dzięki czemu możesz skupić się na tworzeniu wartościowych treści, nie martwiąc się o napływajacy w ostatnim czasie lawinowo na blogi – spam.
Wszystkie one wnoszą coś unikatowego do Twojego bloga, od analizy ruchu po optymalizację SEO i zarządzanie sklepem. Ich integracja i odpowiednie wykorzystanie może znacząco podnieść jakość Twojej strony i sklepu oraz przyczynić się do jej sukcesu.